REGULAMENT INTERN
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
AL
FUNDAŢIEI
JUDEŢENE PENTRU TINERET MURES
Capitolul I
Dispoziţii generale
IN
SEDINTA EXTRAORDINARA DIN DATA DE
25.03.2010, A ADUNARII GENERALE A FUNDATIEI
JUDETENE PENTRU TINERET MURES S-A APROBAT MODIFICAREA R.I.O.F SECTIUNEA a 2-a ART.18 ALIN.1 MANDATUL CONSILIULULUI DE
CONDUCERE CARE CUPRINDE URMATORUL CONTINUT: - Durata
mandatului Consiliului de Conducere este de 2 ani, daca
situatii exeptionale nu impun o alta perioada , cu posibilitatea rennoirii
acestuia de catre A.G. a FJTMS. Se
prelungeste in mod cu totul exceptional mandatul Consiliului de Conducere al FJTMS
pana la o data ulterioara pana la recuperarea patrimoniului UTC in
proprietate FJTMS ; Restul
articolelor din Regulamentului Intern de
Organizare şi Funcţionare – RIOF raman neschimbate.
Art. 1. - (1) Fundaţia Judeţeană
pentru Tineret MURES este
unica „fundaţie judeţeană pentru tineret” legal constituită la nivelul
judeţului Mures, în conformitate cu prevederile Decretului-Lege nr. 150/1990 şi
Legii nr. 146/2002, funcţionând pe baza acestor acte normative, a Regulamentului Intern de Organizare şi
Funcţionare - RIOF şi a legislaţiei în vigoare.
(2) Abrevierea
uzuală a denumirii Fundaţiei Judeţene
pentru Tineret MURES este „FJTMS”.
(3) FJTMS este persoană juridică de drept
privat şi de utilitate publică, autonomă, neguvernamentală, nepolitică şi fără
scop lucrativ.
(4) Sediul central al FJTMS este Casa de Cultura Mihai
Eminescu din Tg.Mures, str. Nicolae Grigorescunr.17-19.
Se propune ca
sigla FJTMS sa fie pe fond albastru,
scrisa prescurtat FJTMS si urmata de scrierea denumirii complete.
Capitolul
II
Scop şi obiective
Art. 2. - (1) FJTMS
are ca scop elaborarea, organizarea şi finanţarea de programe specifice şi
instruirea, educarea şi formarea tineretului în spiritul tradiţiilor umaniste,
al valorilor democraţiei şi aspiraţiilor societăţii româneşti.
(2)
În vederea atingerii scopului propus, FJTMS
îşi propune îndeplinirea următoarelor obiective:
a) să promoveze şi să apere interesele
specifice tinerilor şi organizaţiilor de/pentru tineret, prin programe şi
activităţi specifice;
b) să sprijine şi să stimuleze, în
limita disponibilităţilor, tinerii cu aptitudini, merite deosebite sau aflaţi
în situaţii sociale precare, prin mijloace specifice;
c) să stabilească
contacte şi legături cu organizaţii din ţară şi din străinătate;
d) să stimuleze iniţiativa asociativă a
tineretului;
e) să contribuie la realizarea
educaţiei civice a tinerilor prin mijloace specifice;
f) să apere şi să promoveze interesele
mişcării de tineret şi să contribuie la perfecţionarea legislaţiei specifice în
domeniu;
h) să desfăşoare orice tip de
activităţi, în condiţiile legii şi ale RIOF.
(3) În vederea
îndeplinirii obiectivelor sale, FJTMS
administrează patrimoniul propriu şi resursele de care dispune, în condiţiile
legii şi ale RIOF, în folosul
tinerilor şi al structurilor de tineret interesate din judeţul Mures.
Capitolul
III
Patrimoniu
Art. 3. - Patrimoniul
FJTMS este constituit din:
a) totalitatea imobilelor - construcţii
şi terenuri -, fonduri băneşti şi alte active care au aparţinut fostului
Comitet Judeţean Mures al Uniunii Tineretului Comunist din România, dobândite
conform prevederilor Decretului-Lege nr. 150/1990 şi Legii nr. 146/2002;
b) imobile, precum şi fonduri materiale
şi financiare dobândite în timpul funcţionării FJTMS, în condiţiile legii şi ale RIOF.
Art. 4. - (1) Fondurile materiale şi
financiare ale FJTMS pot proveni din
activităţi economice sau de altă natură, donaţii, legate, sponsorizări,
finanţări, subvenţii, taxe de înscriere la activităţi de club sau cursuri,
precum şi din alte surse, din ţară şi străinătate, în condiţiile legii şi ale RIOF.
(2) Din resursele sale materiale şi
financiare FJTMS dezvoltă programe
şi activităţi proprii sau în colaborare cu terţi şi sprijină prin orice
mijloace legale, în limita disponibilităţilor, structurile de tineret interesate
din judeţul Mures.
(3) FJTMS poate efectua investiţii în
bunuri mobile şi imobile, în vederea menţinerii şi creşterii valorii
patrimoniului său, în condiţiile legii şi ale RIOF.
Capitolul
IV
Structură organizatorică
Art. 5. - Organele
de conducere, execuţie şi control ale FJTMS
sunt:
a) Adunarea Generală;
b) Consiliul de
Conducere;
c)
Comisia de Cenzori;
d) Comisia de
Admitere.
Secţiunea 1
Adunarea
Generală
Art. 6. - (1) Adunarea Generală
este organul suprem de conducere al FJTMS
şi este constituită din reprezentanţi delegaţi din partea fiecărei structuri
asociative de tineret cu personalitate juridică, care are sediul în judeţul
Mureş, îşi exprimă adeziunea la scopul FJTMS
obligându-se să respecte prevederile RIOF
şi îndeplineşte criteriile de admitere în cadrul Adunării Generale, conform prevederilor Regulamentului privind criteriile de admitere.
(2) Orice structură
asociativă de tineret legal constituită din judeţul Mureş poate solicita
admiterea unui reprezentant al său în cadrul Adunării Generale, cu excepţia organizaţiilor de tineret aparţinând
partidelor şi formaţiunilor politice.
(3) O structură
asociativă de tineret poate desemna câte un singur reprezentant în cadrul Adunării Generale, indiferent de
numărul de filiale pe care le are la nivelul Mureş.
(4) Reprezentarea în
cadrul Adunării Generale se poate
acorda în baza unei cereri scrise din partea structurii asociative de tineret,
conform procedurilor precizate în Regulamentul
privind criteriile de admitere, ce face parte integrantă din RIOF.
(5) Verificarea
respectării criteriilor de admitere de către o structură asociativă de tineret,
conform Regulamentului privind
criteriile de admitere, se face de către Comisia de admitere.
(6) Analizarea cererilor de adeziune ale structurilor asociative de tineret
interesate se face numai o dată pe an, în cadrul sesiunilor ordinare ale Adunării Generale din trimestrul I al anului calendaristic respectiv.
(7) Structura
asociativă de tineret reprezentată în cadrul Adunării Generale poate desemna, cu caracter permanent, un
înlocuitor care să preia atribuţiile reprezentantului său, în cazul în care
acesta lipseşte; aceste două persoane trebuie să fie membri cu drepturi depline
în organizaţia respectivă.
Art. 7. - Adunarea Generală are
următoarele atribuţii principale:
a) validează admiterea reprezentanţilor
structurilor asociative de tineret în cadrul său;
b) adoptă Regulamentul Intern de Organizare şi Funcţionare;
c) adoptă Regulamentul privind criteriile de admitere;
d) alege şi revocă membrii Consiliului de Conducere, pe funcţii;
e) alege şi revocă membrii Comisiei de Cenzori;
f) alege şi revocă
membrii Comisiei de admitere;
g) stabileşte cuantumul indemnizaţiei
membrilor Consiliului de Conducere si a
Comisiei de Cenzori;
h) aprobă bugetul de venituri şi
cheltuieli şi bilanţul contabil al FJTMS
i) aprobă raportul anual al Consiliului de Conducere;
j) aprobă raportul anual al Comisiei de Cenzori;
k) aprobă investiţiile propuse de Consiliul de Conducere;
l) aprobă planul strategic privind
programele şi activităţile de/pentru tineret ale FJTMS;
m) adoptă alte hotărâri, ce sunt de
competenţa sa, de în vederea bunei funcţionări a FJTMS;
n) poate sa mandateze
Consiliul de Conducere sa aleaga membrii Comisiei de Cenzori si Comisiei de
Admitere.
Art. 8. - (1) Adunarea Generală se
întruneşte în sesiuni ordinare anual sau în sesiuni extraordinare ori de câte
ori este nevoie, la cererea Consiliului
de Conducere, Comisiei de Cenzori
sau a cel puţin o treime din totalul membrilor săi.
(2) Convocarea Adunării Generale se face de către Consiliul de Conducere cu cel puţin 15 zile calendaristice înaintea
datei întrunirii; convocarea se face în scris şi cuprinde ordinea de zi
propusă, ora şi locul de desfăşurare, fiind însoţită de două anunţuri în presa
locală.
(3) Sesiunile Adunării Generale sunt regulamentare, la prima convocare, în
prezenţa a cel puţin două treimi din totalul membrilor. În cazul în care nu se
întruneşte cvorumul necesar, se face o nouă convocare în termen de maximum 7
zile calendaristice; în acest caz Adunarea
Generală se consideră regulamentar întrunită indiferent de numărul
reprezentanţilor delegaţi prezenţi..
Art. 9. - (1) Adunarea Generală este
condusă de către Preşedintele FJTMS.
(2) Modul de desfăşurare a sesiunilor Adunării Generale se stabileşte la
începutul fiecărei şedinţe, cu majoritate simplă.
Art. 10. - (1) Adoptarea hotărârilor Adunării Generale se face majoritate
simplă a reprezentanţilor delegaţi cu drept de vot, prezenţi, cu excepţia
cazurilor ce prevăd altfel, specificate în RIOF.
(2) Regulamentul Intern de Organizare şi Funcţionare al FJTMS, Regulamentul privind criteriile de admitere,
precum şi modificările acestora, se adoptă cu majoritate absolută.
Art. 11. - (1) Dreptul unei structuri
asociative de tineret de a fi reprezentată în cadrul Adunării Generale se poate pierde la cererea acesteia de drept,
prin dizolvare.
(2) Reprezentarea poate fi pierdută şi
prin excludere, în următoarele condiţii:
a) prin încălcarea prevederilor RIOF;
b) prin nerespectarea
Regulamentului privind criteriile de
admitere;
c) prin nerespectarea unor clauze
contractuale existente între aceasta şi FJTMS;
d) în cazul în care aduce prejudicii
morale sau materiale FJTMS;
e) prin nerespectarea scopului pentru
care a fost înfiinţată, referitor la activităţile de tineret.
(3) Excluderea unei structuri
asociative de tineret ca reprezentare în cadrul Adunării Generale se adoptă cu majoritate absolută.
(4) Structura asociativă de tineret
exclusă, poate fi readmisă ca reprezentare, conform Regulamentului privind criteriile de admitere, cererea putând fi
depusă după cel puţin 6 luni de la data sesiunii în care s-a hotărât excluderea
acesteia.
Art. 12. - (1) Structura asociativă de
tineret reprezentată în cadrul Adunării
Generale al cărei reprezentant absentează la două sesiuni ordinare
consecutive, indiferent de motiv, este avertizată în scris de către Secretarul FJTMS. În cazul în care
acesta nu participă nici la a treia sesiune ordinară consecutivă, structura
asociativă de tineret se consideră autoretrasă din acel moment; acelaşi lucru
se întâmplă şi în cazul în care reprezentantul acesteia absentează, motivat sau
nu, de la mai mult de patru întruniri consecutivă, indiferent dacă acestea au
fost regulamentare sau nu.
(2) Structura asociativă de tineret ce
este considerată autoretrasă, poate fi readmisă ca reprezentare, conform Regulamentului privind criteriile de
admitere.
(3) Un membru al Adunării Generale îşi poate pierde
calitatea de reprezentant delegat, prin hotărârea Adunării Generale, adoptată cu majoritate absolută, în cazul în
care aduce prejudicii morale sau materiale FJTMS.
Art. 13. - (1) La sesiunile Adunării Generale pot participa, ca
observatori, fără drept de vot, membrii Consiliului
de Conducere, aceştia având dreptul de a interveni atunci când este
necesar.
(2) La sesiunile Adunării Generale participă, ca observatori, fără drept de vot,
câte un reprezentant al Direcţiei Judeţene pentru Tineret Mureş şi Consiliului
Judeţean Mures.
Art. 14. - (1) Structurile asociative
de tineret reprezentate în cadrul Adunării
Generale sunt obligate să notifice în scris către FJTMS orice modificare a statutului şi a conducerii, conform
prevederilor Regulamentului privind
criteriile de admitere.
(2) Structurile asociative de tineret
reprezentate în cadrul Adunării Generale
nu se subordonează FJTMS, acestea
păstrându-şi deplina independenţă din punct de vedere al vieţii lor interne.
Secţiunea
a 2-a
Consiliul
de Conducere
Art. 15. - (1) Consiliul de Conducere
este organul de conducere al FJTMS
cu rol deliberativ, care hotărăşte cu privire la problemele FJTMS între sesiunile Adunării Generale, în condiţiile legii
şi ale RIOF.
(2) Consiliul de Conducere este format din
a)
Preşedinte
b)
Vicepreşedinte
c)
Secretar
d)
8 membrii
Art. 16. - (1)
Alegerea membrilor Consiliului de
Conducere se face pe funcţii, de către Adunarea
Generală, din rândul membrilor, prin vot secret, cu majoritate simplă, în
condiţiile întrunirii unui cvorum de cel puţin două treimi din totalul
membrilor Adunării Generale, în
ordinea descrescătoare a voturilor obţinute.
(2) Orice structură
asociativă de tineret reprezentată în cadrul Adunării Generale poate depune pentru fiecare funcţie o singură
candidatură, fără a putea cumula mai multe funcţii.
(3) În cazul în care nu se îndeplinesc
condiţiile precizate la alin. (1),
se organizează o sesiune extraordinară de alegeri parţiale la o dată
ulterioară, dar nu mai târziu de 20 zile calendaristice de la data primei
sesiuni de alegeri, în vederea completării numărului de membri ai Consiliului de Conducere.
(7) După alegerea membrilor Consiliului de Conducere, structura
asociativă de tineret al cărei reprezentant a fost ales în cadrul acestui for,
este obligată să-şi desemneze un alt reprezentant în cadrul Adunării Generale, în termen de maxim
15 zile calendaristice.
Art. 17. - (1) Calitatea de Membru al Consiliului de Conducere al FJTMS este incompatibilă cu:
a) calitatea de angajat cu contract de
muncă al FJTMS;
b) deţinerea unei funcţii de conducere
în structurile partidelor politice sau în cadrul organizaţiilor de tineret
politice;
c) deţinerea unei funcţii de conducere
aleasă/numită în structurile administraţiei de stat centrale sau locale.
Art.
18. - (1) - Durata mandatului
Consiliului de Conducere este de 2 ani, daca situatii exeptionale nu impun
o alta perioada , cu posibilitatea rennoirii acestuia de catre A.G. a FJTMS. Se prelungeste in mod cu totul
exceptional mandatul Consiliului de Conducere al FJTMS pana la o data
ulterioara pana la recuperarea patrimoniului UTC in proprietate FJTMS.
(2)
Membrii Consiliului de Conducere pot primi indemnizaţii, conform hotărârii Adunării Generale.
Art. 19. -
(1) Consiliul de Conducere are
următoarele atribuţii principale:
a)
asigură conducerea fundaţiei judeţene pentru tineret sau
a municipiului Bucureşti între întrunirile adunării generale;
b) urmăreşte şi pune în aplicare hotărârile Adunării Generale;
c)
adoptă regulamentele pe baza cărora FJTMS
îşi desfăşoară activitatea, cu excepţia celor ce sunt de competenţa Adunării Generale;
d)
propune adunării generale, spre aprobare, planul
strategic privind programele şi activităţile ale FJTMS;
d) asigură buna administrare şi integritatea patrimoniului
FJTMS;
e)
organizează şi asigură conducerea contabilităţii
valorilor şi a operaţiunilor financiar-patrimoniale ale FJTMS.
f) prezintă adunării generale,
spre aprobare, raportul anual propriu de activitate şi bilanţul contabil al FJTMS.
g) propune adunării generale,
spre aprobare, bugetul de venituri şi cheltuieli al FJTMS
h) stabileşte sumele alocate FJTMS
pentru susţinerea programelor proprii sau pentru sprijinirea structurilor de
tineret, în realizarea programelor acestora
i) hotărăşte asupra organigramei şi statului de funcţiuni ale
personalului salarizat al FJTMS
j) decide asupra
constituirii consiliului de administraţie şi adoptă, cu majoritatea absolută a
membrilor săi, regulamentul de funcţionare al acestuia;
k) aprobă grila de salarizare pentru
personalul angajat al FJTMS
l) hotărăşte cu privire la stabilirea de
raporturi ale FJTMS cu organele de stat sau serviciile descentralizate
ale acestora;
m) are drept de control, conform legii şi
regulamentului intern de organizare şi funcţionare, în toate compartimentele de
activitate ale FJTMS
n) exercită alte
atribuţii care îi sunt delegate de către adunarea generală, prevăzute în lege
sau în regulamentul intern de organizare şi funcţionare.
o) aprobă afilierea la structuri interne sau
internaţionale, cu obiective comune, respectiv asocierea cu acestea;
(2) Membrii Consiliului de Conducere primesc
atribuţii specifice, stabilite de către adunarea generală şi prin regulamentul
intern de organizare şi funcţionare.
Art. 20. - (1) Consiliul de Conducere se întruneşte în
şedinţe ordinare o dată la două luni sau în şedinţe extraordinare ori de câte
ori este nevoie, la cererea Preşedintelui,
a Comisiei de Cenzori sau a cel
puţin o treime din totalul membrilor săi.
(2) Convocarea în şedinţe ordinare se
face de către Preşedinte cu cel
puţin 7 zile calendaristice înaintea datei întrunirii, iar în cazul celor
extraordinare cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte; convocarea se face în
scris, cu confirmare de primire şi cuprinde ordinea de zi propusă, ora şi locul
de desfăşurare.
(3) În cazul în care Preşedintele hotărăşte ca data
următoarei şedinţe să fie la mai puţin de 5 zile calendaristice, acesta se
consideră convocat de drept, fără alte formalităţi.
(4) Adunările Consiliului de Conducere sunt regulamentare, la prima convocare, în
prezenţa a cel puţin două treimi din totalul membrilor. În cazul în care nu se
întruneşte cvorumul necesar, se face o nouă convocare în termen de maximum 3
zile calendaristice; în acest caz Consiliul
de Conducere se consideră regulamentar întrunit în prezenţa a cel puţin o
treime din totalul membrilor şi poate adopta hotărâri valabile, exceptând
cazurile ce prevăd altfel în RIOF.
(5) Modul de desfăşurare a şedinţelor Consiliului de Conducere se stabileşte
la începutul fiecărei şedinţe, cu majoritate simplă.
(6) Adoptarea unei hotărâri a Consiliului de Conducere se face cu
majoritate simplă, cu excepţia cazurilor ce prevăd altfel, specificate în RIOF.
Art. 21. – (1) Calitatea de membru al Consiliului de Conducere încetează
înainte de termen în caz de retragere, revocare, condamnare de natură penală
privativă de libertate prin hotărâre judecătorească definitivă sau în cazul
absenţei de la mai mult de trei şedinţe ordinare consecutive, dar nu mai mult
de cinci întruniri în total în decursul unui an, indiferent dacă acestea au
fost regulamentare sau nu.
(2) Un membru al Consiliului de Conducere poate fi demis prin hotărârea Adunării Generale, în cazul în care
aduce prejudicii morale sau materiale FITT,
cu majoritate simplă, în condiţiile întrunirii unui cvorum de cel puţin două
treimi din totalul membrilor Adunării
Generale.
(3) Până la întrunirea sesiunii
extraordinare a Adunării Generale,
în vederea adoptării sau nu a hotărârii de demitere a unui membru, ceilalţi membrii
Consiliului de Conducere pot hotărâ
suspendarea mandatului acestuia, cu majoritate absolută.
(4) Pe perioada suspendării unui membru,
cvorumul necesar pentru ca prima întrunire a Consiliului de Conducere să fie regulamentară se raportează la
numărul membrilor în funcţie.
(5) În cazul în care un membru al Consiliului de Conducere îşi pierde
definitiv calitatea deţinută, acesta este înlocuit de un alt membru ales de
următoarea Adunare Generală.
Art. 22. - (1)
La şedinţele Consiliului de Conducere
pot participa, ca observatori, fără drept de vot, membrii Comisiei de Cenzori, reprezentanţii
DJTMD şi CJMS.
(2) La şedinţele Consiliului de Conducere pot fi invitate, fără a avea drept de vot,
persoane implicate direct în derularea unor programe/activităţi în care FJTNMS este parte.
(3) Consiliul de Conducere poate acorda calitatea de Membru de onoare al FJTMS, oricărei
personalităţi naţionale sau internaţionale, care sprijină prin orice mijloace
legale îndeplinirea obiectivelor FJTMS;
aceştia pot fi invitaţi la şedinţele Consiliului
de Conducere, fără drept de vot.
Art. 23. - (1) Preşedintele FJTMS
Preşedintele FJTMS trebuie să fie
cetăţean român si sa fie liderul unui ONG de tineret membru al FJTMS ,sau care
a adus o contributie deosebita pentru demersuri in facute pentru preluarea
patrimoniul fostului UTC in ultimi 12 ani prin FJTMS comform legilor in vigoare
in folosul tinerilor si stucturilor de tineret(SAT).
Art. 24. - (1) Preşedintele FJTMS are următoarele atribuţii
principale:
a) reprezintă
fundaţia în raporturile cu persoanele fizice sau juridice din ţară şi din
străinătate;
b) informează
adunarea generală referitor la activitatea consiliului de conducere;
c) conduce
lucrările adunării generale şi ale consiliului de conducere;
d) semnează
hotărârile adunării generale şi ale consiliului de conducere;
e) îndeplineşte
orice alte atribuţii care reies din lege sau din regulamentul intern de
organizare şi funcţionare.
(2) În cazul
imposibilităţii exercitării atribuţiilor de către preşedintele fundaţiei,
acestea vor fi preluate de catre vicepreşedintele FJTMS sau, în situaţii excepţionale, , atributiile acestuia se vor
delega de catre Consiliul de Conducere,Directorului General ,sau unui alt membru
al consiliului de conducere.
(2)
Vicepreşedintele FJTMS
(1)
Alegerea în această funcţie se face dintre membrii Adunării Generale, persoana respectivă trebuind să fie cetăţean
român.
(2) Vicepreşedintele
FJTMS are următoarele atribuţii principale:
(3) În cazul
imposibilităţii exercitării atribuţiilor de către preşedintele, sau in lipsa
acestuia vicepresedintele fundaţiei, preia atribuţiile presedintelui.
(3) Secretarul FJTMS
(1)Alegerea în această funcţie se face
dintre membrii Adunării Generale,
persoana respectivă trebuind să fie cetăţean român.
(2) Cuantumul indemnizaţiei,
salarile in fuctie de functile ocupate,si meritul adus pentru functia ocupata membrilor
Consiliului de Conducere se stabileşte prin vot de către Adunarea
Generală.
Secţiunea a 3-a
Comisia
de Cenzori
Art. 25. - (1) Comisia de Cenzori
este organul de control al FJTMS
care exercită controlul financiar intern al FJTMS, supraveghează şi controlează activităţile contabile şi verifică
modul de administrare a patrimoniului FJTMS.
(2) Comisia de Cenzori este formată din trei persoane numite, respectiv
revocate de către Adunarea Generală,
dintre care unul trebuie să fie obligatoriu expert-contabil; aceştia nu pot fi
membri ai Adunării Generale sau ai Consiliului de Conducere.
(3) Comisia de cenzori are următoarele
atribuţii principale:
a) verifică modul
în care este administrat patrimoniul fundaţiei judeţene pentru tineret sau a
municipiului Bucureşti;
b) întocmeşte rapoarte
şi le prezintă consiliului de conducere, la solicitarea acestuia şi/sau a
adunării generale, după caz;
c) întocmeşte şi
propune adunării generale, spre aprobare, raportul anual propriu cu privire la
verificarea şi certificarea bilanţului contabil al fundaţiei judeţene pentru
tineret sau a municipiului Bucureşti;
d) participă la
şedinţele adunării generale fără drept de vot;
e) îndeplineşte
orice alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul intern de organizare şi
funcţionare sau stabilite de către adunarea generală.
(4) Remuneraţia membrilor Comisiei de Cenzori se stabileşte de
către Consiliul de Conducere, cu
majoritate absolută şi se validează de către Adunarea Generală.
Secţiunea a 4-a
Comisia
de admitere
Art. 26. - (1) Comisia de admitere
este organul de control al FJTMS
care verifică modul în care structurile asociative de tineret reprezentate în
cadrul Adunării Generale sau care
solicită acest lucru respectă criteriile de admitere în cadrul acestui for,
precizate în cadrul Regulamentului
privind criteriile de admitere.
(2) Comisia de admitere este
constituită din trei persoane numite, respectiv revocate de către Adunarea Generală, conform prevederilor
Regulamentului privind criteriile de
admitere şi funcţionează potrivit acestui regulament.
(3) Structurile asociative de tineret
ale căror reprezentanţi delegaţi au fost aleşi în cadrul Consiliului de Conducere, indiferent de data la care s-a efectuat
alegerea, nu pot face propuneri de candidaţi şi nu pot avea membri în cadrul Comisiei de admitere.
Capitolul
V
Durata
de funcţionare şi dizolvarea FJTMS
Art. 27. – FJTMS este
constituit pe durată nedeterminată.
Art. 28. - (1) FJTMS se pot
dizolva prin hotărâre judecătorească, dacă:
a) adunarea
generală se află în imposibilitatea de a se întruni şi această situaţie durează
mai mult de 6 luni de la data la care, potrivit legii, adunarea generală
trebuia întrunită;
b) activitatea FJTMS
a devenit ilicită sau contrară ordinii publice ori bunelor moravuri;
c) realizarea
scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori
bunelor moravuri;
d) FJTMS urmăreşte
un alt scop decât cel pentru care s-a constituit.
(2) Acţiunea în
justiţie se poate introduce de către Direcţia Judeţeană pentru Tineret
Hunedoara, de Ministerul Administraţiei
şi Internelor, precum şi de orice persoană interesată.
Dispoziţii finale şi
tranzilorii
Art.
31. - (1) FJTMS se poate afilia la orice structură juridică
neguvernamentală cu obiective comune din ţară şi străinătate şi/sau se poate
asocia cu alte structuri juridice, păstrându-şi deplina independenţă.
Art.
32. - FJTMS poate desfăşura activităţi economice sau de orice altă natură,
proprii sau în colaborare cu terţi, poate participa la înfiinţarea de societăţi
comerciale precum şi încheia orice tip de acte juridice, în conformitate cu
legislaţia în vigoare şi RIOF.
Art. 33. - Finanţarea programelor şi
acţiunilor de/pentru tineret se face pe baza Regulamentului de finanţare, adoptat de către Consiliul de Conducere, cu majoritate absolută.
Art. 34. - Prezentul
RIOF se completează cu prevederile
legale în vigoare.
Art. 35. - Prezentul RIOF intră în vigoare începând cu data
de 25 martie 2010 şi anulează orice
prevedere anterioară contrară.
TEXT
ADOPTAT ÎN SESIUNEA ADUNĂRII GENERALE DE REORGANIZARE
DIN
DATA DE 25.03.2010.
Avizat de
Consiliul de Conducere FJTMS
Legislativ patrimoniul fostului UTC si Regimul Juridic a Fundatilor Judetene pentru Tineret si a Municipiului bucuresti. Gasiti aici....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu