In atentia Ministerului Tineretului si Sportului
Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures (FJTMS) sustine urmatoarele amendamente aduse proiectului de lege privind Legea Tineretului, amendamente evidentiate cu rosu:
1) Art. 2 litera g) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
(g) organizații neguvernamentale pentru tineret - persoanele juridice de drept privat şi fără scop lucrativ, care funcționează conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin legea 246/2005 cu modificările și completările ulterioare, şi al căror scop, prevăzut în statut, vizează direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate tinerilor. Fundațiile Județene pentru Tineret si a Municipiului Bucuresti ce funcționează conform Decretului Lege nr. 150/1990 coroborat cu art.13 din prezenta lege si a regelementarilor legale in vigoare si Fundatia Nationala pentru Tineret ce functioneaza in baza art. 13 din prezenta lege si a regelementarilor legale in vigoare sunt asimilate organizațiilor neguvernamentale pentru tineret;
2) Art. 10 alin (1) si (3) se completeaza si vor avea urmatorul cuprins:
(1) Politicile de tineret cu incidență la nivel local se află în responsabilitatea autorităților administrației publice locale, activitate desfășurată în colaborare cu Ministerul Tineretului și Sportului prin Direcţiile județene pentru sport și tineret, respectiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului Bucureşti și împreună cu Fundațiile Județene pentru Tineret si a Municipiului Bucuresti acolo unde acestea există;
(3) Pe baza standardelor de calitate prevăzute la alin (2), Ministerul Tineretului și Sportului, acreditează centrele de tineret prin intermediul unei comisii mixte ce cuprinde cel puțin jumătate specialiști în domeniul tineretului proveniți din societatea civilă și/sau experți internaționali;
3) Art. 11 se completeaza cu alin (11) care va avea urmatorul cuprins:
(11) Sunt asimilate centrelor de tineret de interes național acele centre de tineret ce sunt certificate internațional în urma unui proces de evaluare de către o entitate internațională recunoscută în domeniul tineretului;
4) Art. 13 alin. (2) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
(2) Fundaţia Naţională pentru Tineret constituita in baza Legii 350/2006 Legea Tinerilor coroborata cu Decret Lege 31/1954 este persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, autonomă, neguvernamentală, nepolitică şi fără scop lucrativ, a cărei adunare generală este constituită din reprezentanţii fundaţiilor judeţene pentru tineret şi a Municipiului Bucureşti, care îşi exprimă adeziunea la scopul acesteia;
5) Art. 14. Se elimina
6) Art. 15 alin (1) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
(1) La elaborarea politicilor proprii în domeniul tineretului, Guvernul, prin Ministerul Tineretului și Sportului și/sau autoritățile administrației publice locale la nivel județean, la nivel de municipiu reședință de județ și la nivelul Municipiului București, precum și la nivelul fiecărei Unități Administrativ Teritoriale au obligația de a înființa și consulta Consilii Consultative pentru Tineret, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
7) Art. 16 alin (1) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
(1) Ministerul Tineretului și Sportului, precum și autoritățile administrației publice locale la nivelul județelor, municipiilor reședință de județ, municipiilor, orașelor, comunelor, respectiv de la nivelul Municipiului București și sectoarelor Municipiului București, înființează consilii consultative pentru tineret ca entități consultative fără personalitate juridică, prin ordin de ministru, respectiv hotărâri de consiliu;
8) Art. 28 alin. (2) si (3) se completeaza si se introduc alin (5) si (6) si vor avea urmatorul cuprins:
(2) Structurile si organizatile neguvernamentale de tineret şi pentru tineret de utilitate publică sunt supuse la plata taxelor şi impozitelor locale la nivelul minim prevăzut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
(3) Structurile si organizatile neguvernamentale de sau pentru tineret sunt scutite de impozitul pe profit atunci când utilizează cel puţin 80% din veniturile obţinute din orice sursă în scopul realizării obiectivelor pentru care au fost autorizate, inclusiv pentru cheltuieli de investiţii şi dotări, precum şi pentru cheltuieli de funcţionare;
(5) Organizațiile neguvernamentale de tineret și pentru tineret de utilitate publică pot beneficia de alocare financiară directă din partea Ministerului Tineretului și Sportului sau a structurilor administrației publice centrale și locale pentru desfășurarea de activități de și pentru tineret precum inclusiv pentru investiții în infrastructură.
(6) Organizațiile neguvernamentale de tineret și pentru tineret de utilitate publică pot primi gratuit în utilizare și/sau administrare din partea autorităților publice centrale și locale spații pentru desfășurarea activităților de și pentru tineret.
9) Art. 33 litera a se completeaza cu urmatoarele prevederi:
a) în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Tineretului și Sportului, precum și autoritățile administrației publice locale la nivelul județelor, municipiilor reședință de județ, municipiilor, orașelor, comunelor, respectiv de la nivelul Municipiului București și sectoarelor Municipiului București, înființează consilii consultative pentru tineret ca entități consultative fără personalitate juridică, prin ordin de ministru, respectiv hotărâri de consiliu;
10) Art. 34 se completeaza cu urmatoarele prevederi:
• Legea nr. 351/2006 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național al Tineretului din România publicat in M.Of. nr. 643/26 iul. 2006
Fundația Județeană pentru Tineret Mureș
Presedinte
Traian Daniel RUS
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu